• Backpackers Club
  • Nowości
  • WYPRAWY
  • O NAS
  • FAQ
  • Kontakt

GŁÓWNA Nowości / Rozbudowa sieci dróg w Himalajach – krótsze wyprawy

  • Rozbudowa sieci dróg w Himalajach – krótsze wyprawy Rozbudowa sieci dróg w Himalajach – krótsze wyprawy
    11thmaj
    • Rozbudowa sieci dróg w Himalajach – krótsze wyprawy Rozbudowa sieci dróg w Himalajach – krótsze wyprawy
      marcin
      0 Comments
      Nowości

      Rozbudowa sieci dróg w Himalajach – krótsze wyprawy

      Cześć,

      W ostatnich latach nowe drogi coraz to głębiej i wyżej wchodzą w himalajskie doliny. Jakie są tego korzyści, a jakie minusy?

      • Dzięki rozbudowie sieci dróg, wiele himalajskich tras trekkingowych może teraz mieć nowe punktu startu i zakończenia wędrówki. Co jest dużym plusem dla osób nie lubiących niższych terenów w Himalajach, obecnego tam upału oraz daje możliwość osobom z mniejszą ilością dni urlopowych na wybranie się na wyprawę.
      • Dzięki doprowadzonym drogom lokalna ludność ma łatwiejszy kontakt ze światem zewnętrznym (dostawami produktów, transportem do Pokhary, Katmandu) – kosztu transportu produktów maleją
      • Turystycznie, tracą na pewno na tym wioski znajdujące się „po drodze” pomiędzy punktem A (dawnym punktem rozpoczęcia trekkingu), a punktem „B” (nowym punktem rozpoczęcia trekkingu, gdzie kończy się droga) – bo są omijane przez większość wędrowców
      • Niektóre trasy samochodowe dowożą nas na znaczne wysokości co może przeszkadzać w odpowiedniej aklimatyzacji
      • Na chwilę obecną jakość nowo powstałych dróg nadal pozostawia wiele do życzenia i w wielu przypadkach nie jest to przyjemny przejazd, ale wszystko będzie się zmieniało na lepsze wraz z biegiem lat i ulepszaniem powstałej infrastruktury drogowej
      • Rozbudowa i polepszanie sieci dróg, na pewno będzie przyciągała nowe rzesze turystów chcących odkryć jeszcze nie zadeptane przez turystów szlaki trekkingowe

      Poniżej kilka mapek z rejonów: Khumbu, Makalu, Kangchenjungi, Annapurny, Dhaulagiri – pokazujące dokąd na chwilę obecną (maj 2017), można dojechać transportem lądowym w danym rejonie trekkingowym.

      W razie chęci powiększenia mapy, trzeba po otworzeniu mapy, najechać na nią kursorem myszki, nacisnąć prawy przycisk i wybrać opcję „otwórz w nowym oknie”. Otworzy się już wtedy powiększona mapa. Na mapach nowo powstałe drogi są zaznaczone na czerwono.

      Dlatego też zostały zaktualizowane programy niektórych naszych wypraw w Himalajach, ich czas trwania, ich rozpiska dniowa oraz trasy. Osoby zainteresowane wyjazdami do Nepalu zachęcam do zapoznania się z nowi zaktualizowanymi programami.

      Poniżej mapy i opis sytuacji dojazdowej na kilku wybranych trasach:

      Khumbu – dla osób nie lubiących latać do/z Lukli, albo chcących zaoszczędzić na drogim locie do/z Lukli, można dojechać z Katmandu do Ringmo, skąd w jedną stronę można, już w dwa dni dojść do Lukli.

      Rolwaling – ten dojazd już testowaliśmy w naszych wyprawach, z Katmandu jedziemy bezpośrednim autobusem do Gongor Kholi i tam rozpoczynamy trekking.

      Annapurna – można już jeepem dojechać z Besisahar do Manang, a po drugiej stronie, trasa dla jeepów zaczyna się Muktinath i prowadzi w dół doliny.

      Makalu – można dojechać lądem bez problemu do Num, a dalej jest już poprowadzona droga do rzeki Arun i teraz trwają pracę nad doprowadzeniem jej do wioski Seduwa po drugiej stronie doliny.

      Dhaulagiri – można dojechać transportem lądowym do wioski Sibang (po drodze przesiadka w Darbang), skąd rozpocznie się trek w kierunku bazy pod Dhaulagiri.

      Kangchenjunga – po dojechaniu/wylądowaniu w Taplejung można jeepem dojechać do wioski Thiwa, a na powrocie można już łapać transport drogowy z mostu na rzece Happu Khola.



      Pozdrawiam,

      Marcin Mentel

      Backpackers Club

      Inne wiadomości

      .

      Autor strony Marcin Mentel

      • Backpackers Club
      • Nowości
      • WYPRAWY
      • O NAS
      • FAQ
      • Kontakt