займ на карту срочно с плохой кредитной историей
24thPaździernik

W listopadzie wylatujemy na wyprawę do Ekwadoru

Cześć,

Dziś kupiliśmy bilety lotnicze na loty do Quito. Pod koniec listopada lecimy zmierzyć się z ekwadorskimi wulkanami. Już nie możemy się doczekać!

Mamy kameralną kilku osobową grupę, która będzie próbować swoich sił z pięcioma ekwadorskimi szczytami, w tym z najwyższych z nich Chimborazo 6263 m.n.p.m. .

Trasa lotów wygląda następująco: Berlin (nowe lotnisko) – Amsterdam – Quit – Amsterdam – Berlin. Udało nam się wyłapać te połączenia za cenę ok 2765 zł / osoba.

Na wyprawę do Ekwadoru będziemy korzystać z KLM. Linia ta wprowadziła bardzo elastyczną politykę zmian, umożliwiającą anulację biletów lotniczych i zwrót ich kosztów z dowolnego powodu. Czyli:
– X dni przed wylotem Ekwador/Polska poinforumuje o wprowadzeniu kwarantanny dla przyjezdnych -> można anulować bilet i dostać pełny zwrot środków 
– X dni przed wylotem, uczestnik robi test na koronawirusa i wynik wychodzi pozytywny  -> można anulować bilet i dostać pełny zwrot środków
W tym czym innym wypadku oczywiście uczestnik nie ponosi żadnych kosztów związanych z kosztami wyprawy wynikającymi z umowy programu.

Mamy jeszcze wolne miejsca. Ostateczny termin zapisu do 1 listopada 2020. Osoby zainteresowane zapraszam do kontaktu: info@backpackersclub.pl / 781 611 577 (także Whatsup). Ceny połączeń lotniczych mogą ulec zmianie w każdym momencie.

Ważne informacje wyprawa Ekwador:

– Na chwilę obecną Ekwador wymaga od przylatujących turystów wykonanie testu na 10 dni przed wylotem z Europy. W Polsce jest wiele firm wykonujących testy – najtaniej i w wielu miejscach Polsce znalazłem tą firmę – LINK 350zł/osoba.

– Na chwilę obecną przy wylocie z Ekwadoru i lądowaniu w Berlinie nie jest wymagane posiadanie negatywnego wyniku testu . Niemcy nie wymagają testów, jak ląduje się w Niemczech i udaje się dalej tranzytem do Polski – LINK

– Płatność za program ma miejsce po zakończonej imprezie.

Sytuacje awaryjne związane z kosztami biletu lotniczego (dodatkowe ubezpieczenie biletu lotniczego jest po stronie biura – oprócz tego, że KLM ma bardzo elastycznę politykę zwrotów to dokupujemy dodatkowe ubezpieczenie biletu):

Gdy podczas podróży lotniczej zostaniemy zatrzymani przez służby lotniska, które uniemożliwią nam dalszą podróż ze względu na temp powyżej 38*C to wtedy dostaniemy zwrot za bilet lotniczy od ubezpieczyciela (100% wartości biletu) w wypadku, gdy nasz stan zdrowia (gorączka) zostanie potwierdzony przez lekarza lotniskowego (a nie tylko pracownika linii podczas kontroli)

– W razie otrzymania przez uczestnika pozytywnego wyniku testu RT-PCR na COVID-19 (tego wykonywanego w Polsce) to od razu składamy wniosek do ubezpieczyciela o wypłatę odszkodowania (zwrotu 100% kosztów biletu lotniczego) z tytułu nagłego zachorowania na COVID-19 (albo anulujemy bilet i dostaniemy zwrot od KLM).

– Jeśli w ciągu 1-14 dni przed wylotem Ekwador (albo Polska) wprowadzi obowiązkową kwarantannę dla wszystkich przylatujących(czy nawet tylko dla Polaków), a linia lotnicza nadal będzie latać na danej trasie, to wysyłamy wniosek do ubezpieczyciela o zwrot 100% kosztów biletu lotniczego z tytułu obowiązującej kwarantanny(albo w linii KLM anulujemy bilet i dostaniemy bezpośrednio zwrot od KLM). Wyprawa jest wtedy odwołana i uczestnik nie ponosi żadnych kosztów programu wyprawy.

– Jeśli Ekwador zamknie granice (lotniska) przed naszym wylotem z Europy, to oczywistym jest fakt, że linie lotnicze anulują loty i zwrotu 100% kosztów biletu lotniczego będziemy dochodzić od linii lotniczej. Wyprawa wtedy jest odwołana (bądź jeśli wyrażą chęć uczestnicy – przeniesiona na inny termin).

– Jeśli urlop zostanie nam odwołany przez pracodawcę (potrzebne potwierdzenie od pracodawcy, HR o wcześniej przyznanym urlopie oraz pismo o odwołanym urlopie) – wtedy ubezpieczyciel zwraca 100% kosztów ubezpieczonego biletu lotniczego (albo sami odwołujemy bilet w linii lotniczej i czekamy na zwrot od KLM)

– Jeśli Ekwador zamknie granice (przed naszym wylotem) tylko dla wybranych narodowości (m.in. Polaków) ale loty naszymi liniami lotniczymi będą nadal normalnie wykonywane (bo mogą latać nimi inne narodowości) to wtedy sami odwołujemy nasz bilet bezpośrednio u KLM i dostajemy 100% zwrotu od nich. Wyprawa jest wtedy odwołana.

– Jeśli podczas pobytu w Ekwadorze, Ekwador zarządzi zamknięcie lotnisk (np. że zamknie lotniska za 4 dni od daty ogłoszenia tej informacji, a my mieliśmy wylatywać za 6 dni) to wtedy ubezpieczyciel zwraca nam 150% wartości CAŁEGO biletu lotniczego Berlin – Ekwador – Berlin (z tytułu „Przerwania Podróży”), ale już nowy bilet musimy sobie sami kupić (na wylot w przeciągu tych 1-4 dni co jeszcze lotnisko będzie otwarte). Albo zmieniamy datę lotu KLM na wcześniejszą (w ciągu tych 1-4 dni co lotnisko będzie otwarte, opłaty za zmianę daty lotów nie ma, jest tylko dopłata do ewentualnych różnic w taryfach lotniczych). Koszty niewykorzystanych usług w Ekwadorze oczywiście są zwracane przez organizatora po powrocie do Polski.

Sytuacja awaryjne, a koszty programu / wyprawy (tutaj mówimy o opłacie za wyprawę dla Backpackers Club – bez kosztów biletu lotniczego międzynarodowego uczestnika) – przy wykupieniu ubezpieczenia od kosztów rezygnacji (jest to ubezpieczenie dodatkowo płatne, opcjonalne dla każdego uczestnika):

Koszt takiego ubezpieczenia to 2.8% wartości opłaty za wyprawę (czyli 2.8% z 2600 USD, czyli 72,8 USD – ok. 280 zł).

Czy w wypadku otrzymania pozytywnego wyniku testu RT-PCR na COVID-19 robionego w Polsce to koszty wyprawy/programu są zwracane? Jest to nagłe zachorowanie i ubezpieczyciel zwraca poniesione koszty/opłaty za program wyprawy.

Czy w przypadku pójścia na kwarantannę w Polsce, będąc skierowany przez sanepid (przez kontakt z osobą zakażoną, ale samemu nie będąc zakażonym (nie mając pozytywnego wyniku testu RT-PCR na COVID-19) i przez to niemożliwość wyjazdu (bo sytuacja ma miejsce tuż przed wyjazdem) ubezpieczenie pokrywa koszty wyprawy/programu? Jeśli zachorował na COVID-19 ktoś z bliskich (domownik i ma wynik pozytywny testu na COVID-19) i przez to MY musimy iść też na kwaratannę (u Nas nie ma wymogu posiadania pozytywnego wyniku testu na COVID-19) to ubezpieczenie od rezygnacji działa, a koszty programu/wyprawy opłacone przez uczestnika zwraca ubezpieczyciel (bilet lotniczy odwołujemy i dostajemy zwrot bezpośrednio od KLM).
Jesli idziemy na kwarantannę, skierowani przez sanpepid, bo byliśmy w kontakcie z osobą „obcą” (w pracy, znajomy), która dostała pozytywny wynnik testu RT-PCR na COVID-19 i przez to nie możemy lecieć/uczestniczyć w wyprawie (i nie posiadamy pozytywnego wyniku testu RT-PCR na COVID-19) to: tutaj organizator imprezy turystycznej zwraca koszta co uda nam się odwołać i odzyskać pieniądze od lokalnych kontrahentów za tego uczestnika (przy Ekwadorze jest to ok. 90% wartości kosztów programu uda się odzyskać), a bilet lotniczy tego uczestnika odwołujemy i dostajemy zwrot 100% opłaty od KLM.

Gdy podczas podróży lotniczej zostaniemy zatrzymani przez służby lotniska, które uniemożliwią nam dalszą podróż ze względu na temp powyżej 38*C to czy wtedy dostaniemy zwrot za koszty programu/wyprawy od ubezpieczyciela? Tak, ma to miejsce w sytuacji, gdy nasz stan (zachorowanie, gorączka, choroba) zostanie potwierdzone przez lekarza lotniskowego (a nie tylko pracownika linii podczas kontroli).

Czy w wypadku zdiagnozowania u nas COVID-19 w Państwie docelowym i skierowaniu na izolację/kwarantannę (np. do hotelu) czy ubezpieczyciel pokrywa koszty hotelu? Jeżeli jest zachorowanie za granicą i potwierdzenie COVID-19, ubezpieczyciel pokrywa koszty leczenia, powrót do Polski i koszty kwarantanny do 7 dni(do 200 EUR/dziennie).

Czy w wypadku, gdy jesteśmy za granicą, zostanie u nas zdiagnozowany Covid-19, dalej zostaniemy skierowani na kwarantannę. Skutkiem tego będzie fakt, że nie będziemy mogli skorzystać z naszego oryginalnego lotu powrotnego – czy w tym wypadku koszty zmiany terminu lotu, albo kupno nowego biletu do Polski, pokrywa ubezpieczyciel? Tak, ubezpieczyciel pokrywa koszt transportu do Polski.

Jeśli podczas wyprawy ,ktoś z rodziny (domownicy) w Polsce, zachoruje na COVID-19 (będzie hospitalizowany), a uczestnik będzie musiał przerwać imprezę turystyczną czy koszty nowego biletu lotniczego oraz niewykorzystane świadczenia pokryje ubezpieczyciel? Tak jest to nagłe zachorowanie osoby bliskiej(domownika) i takie koszta są pokrywane z ubezpieczenia.

Pozdrawiam,
Marcin Mentel
Backpackers Club

.